piątek, 16 stycznia 2015

Moje myśli

KARTA 2

Moje myśli spisane może w postacie wiersza, może zdania zawierającego jakąś przesłankę (na gorąco, w sytuacjach różnych) (podaje tylko niektóre !)

(pisałam w czasie próby, jaką przygotowywałam z dziećmi. Akademię z okazji 3 MAJA)

1.      Z wiosną minie czas milczenia,
Czas zwątpienia
Przyjdzie czas wytchnienia,
Czas WOLNOŚCI i RADOŚCI
…Nadzieja    

 (maj, 1987) (chodzi tu o lepsze jutro?...)

2.      To kłam, to gra
Mącenie, pranie, wytykanie cudzych wad
Wspólnie niezałatwionych spraw

Gdzie prawda, gdzie fałsz
Kto DRAŃ, a kto PAN
Kto DYREKTOREM zostać ma

Trudno rozstrzygnąć nam
Komu racje dać
O co grać?!... warto było się pchać!

(konferencja, 1990 rok, na gorąco)


3.      Rzeka  (nad Wisłą w Wiśle, na wycieczce z klasą 5.1990 r.)

Dokąd płyniesz wodo górska?
Zimna, nieustępliwa
Zostawiając swój ślad na kamieniach,
Głazach smętnych,… ich rany obmywasz.


Co im mówisz?, gdy tak szybko uciekasz
Czy zabierzesz ich troski?
O rzeko! – pełna głębin i tajemnic.

Któż Cię zrozumie
Dokąd płyniesz i jaka TWA droga
Czy potrafisz unieść te fale,
Które ze źródła swe początki wzięłaś?


Gdzie rozpuścisz, rozlejesz swe wody
Płyniesz tak bez celu, bez kresu
Czy po drodze przypadkiem
Nie wyschniesz…!
O wodo!, rzeko życia,
Weź mnie ze sobą
W tę krainę przecudną
Chcę z TOBĄ popłynąć
Choćby nawet DONIKĄD!...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz